Post: #1
13-05-2018 11:27
HOLLOW
(tł. Puści)
(tł. Puści)
- Limit graczy i rozgrywka jako Hollow/Arrancar
Maksymalnie 4 aktywnych na forum - obecnie dwóch.
Na Bleach OtherWorld nie można rozpocząć od razu gry Hollowem; należy najpierw spełnić pewne wymagania. Pierwszy to konieczność osiągnięcia przynajmniej 9 poziomu postaci, natomiast drugi odnosi się już do gry fabularnej. Musi się on narodzić w trakcie rozgrywki, będąc wcześniej człowiekiem lub Vizardem, który przegrał walkę ze swoim wewnętrznym Pustym. Dopiero wtedy administracja podejmuje decyzję, czy dana postać powinna zostać dopuszczona do gry jako Hollow. Wynika to z faktu, iż na forum nie mamy udostępnionego Hueco Mundo jako aktywnego środowiska dla graczy. Utworzony w ten sposób, a nie przez kartę postaci, Hollow lub Arrancar wówczas z miejsca ma za sobą tło fabularne, na podstawie którego może kontynuować grę.
Rozgrywka Hollowem lub Arrancarem na forum nie odbiega znacząco od innych ras, nie licząc Bogów Śmierci. Udostępniamy do gry jedynie trzy formy Pustych dysponujące intelektem, a także mającymi możliwość przybrania humanoidalnej postaci. Moralność przy tym jest kwestią zupełnie otwartą, więc tylko od pomysłu użytkownika będzie zależeć, czy nasz awatar będzie współpracować z jakimś znanym z fabuły ugrupowaniem czy też stanie się wolnym strzelcem. Nie dajemy możliwości jednak pięcia się w hierarchii Espady, ani też formowania nowych organizacji w Hueco Mundo, a tym bardziej przejmowania w nim władzy. Ten świat pozostaje w pełni pod jurysdykcją Mistrzów Gry i jest wykorzystywany na potrzeby eventów.
- Opis, geneza
Puści są rasą, która praktycznie od zawsze była częścią uniwersum. Ich najniższe stadium ewolucji określane mianem Menos (Minus) jest tak naprawdę rodzajem zepsutej po śmierci duszy, która przeistacza się w potwora pożerającego niemal wszystko, co żywe. Włącznie ze swoimi pobratymcami. Można więc przyjąć, że Hollowy pojawiły się wraz z pierwszym człowiekiem oraz reishi.
Choć naturalnym środowiskiem dla Pustych jest niezbadany do końca świat Hueco Mundo, gdzie żyją w głównej mierze na trzech obszarach: bezkresnej pustyni, lesie Menosów oraz w górach, to jednak występują oni z grubsza w każdym wymiarze. Świat Żywych jest dla nich naturalnym teren polowań, podobnie jak Soul Society, lecz zapuszczanie się do świata, w którym żyją Shinigami, wiąże się z dużym niebezpieczeństwem.
Charakterystyczną cechą dla rasy Hollow są różne stopnie ewolucji, niekiedy różniące się od siebie drastycznie. Wraz z każdą kolejną formą rośnie ich nie tylko moc, lecz także intelekt, poszerza się wachlarz możliwości oraz sam ich wygląd prowadzi coraz bliżej humanoida. Pierwsze wypisane dwie formy nie są udostępnione na forum do gry.
- Menos - najniższy stopień ewolucji. Pusty dysponuje w najlepszy razie siłą porównywalną z najniższymi rangą oficerami, a jego ciało często przybiera groteskowy kształt, kojarzony ze zwierzętami, mitycznymi kreaturami lub też zupełnie udziwnionymi hybrydami wyżej wymienionych.
- Gillian (Menos Grande) - będący w rzeczywistością fuzją setek pomniejszych Hollow, reprezentant tego gatunku zawsze przybiera tą samą formę. Umysły tylu istot nie mogąc ze sobą współpracować tworzą bezrozumną istotę o wysokości minimum kilkudziesięciu metrów, kierowaną wyłącznie prymitywnymi pobudkami oraz instynktem. Gillany są jednak o tyle niebezpieczne, że potrafią używać Cero, które siłą może zagrozić nawet Bogom Śmierci o randze porucznika.
- Cechy Dusz (Ewolucje)
Atrybutem, który odgórnie określa predyspozycje, możliwości oraz potencjał każdego Hollowa jest Cecha duszy. W przypadku tej rasy ten atrybut jest równoznaczny z ich stopniem ewolucji. Naturalnie im wyższa forma, tym mniej jest jej przedstawicieli.
- Adjuchas - Pierwsza rozumna forma Pustych, kierująca się intelektem, aniżeli instynktem. Zarazem jest to gatunek, z którego rodzi się również najwięcej Arrancarów. Wyróżnia się dość monstrualnym kształtem, choć zbliżonym już do humanoida w porównaniu do przeciętnych Menosów, a w szczególności Menosów Grande (Gillian). Adjuchasi nie mają szerokiego pola manewru w kwestii umiejętności rasowych, musząc polegać głównie na swoich wrodzonych zdolnościach. Ponadto nie posiadają żadnych standardowych uwolnień mocy i mogą opanować maksymalnie do pięciu autorskich technik.
Gonzui: Każdy Adjuchas, aby ewoluować do formy Vasto Lorde, musi się żywić duszami, które go do tego przybliżą. Najcenniejsze w tym procesie okazują się dusze innych Adjuchasów (choć mogą być również inne). W trakcie rozgrywki, postać Pustego na tym stopniu rozwoju, może uzyskać stały bonus do poziomu postaci liczony od 0,5 do 3 poziomów, zależnie od tego jak dużo pożarł dusz oraz ile posiadały one reiryoku. Osiągnięcie pełnego potencjału mocy jest wymagane, aby Adjuchas mógł przekształcić się w Vasto Lorde.
Technicznie ten proces wygląda podobnie do opanowywania Ban-kai i odbywa się zarówno poprzez samodzielnie pisane opowiadania lub wątki prowadzone przez GM.
Minimalny poziom gry Adjuchasem, czyli de facto Hollowem na forum: 9
Wymóg fabularny: Pozwolenie admina uzyskane w trakcie gry, nie można zacząć rozgrywki Hollowem
Każdy osobnik o niższym poziomie, niż 9, to bezrozumny Menos/Gillian, którymi gry nie przewidujemy.
Spoiler: Nowe umiejętności
- Vasto Lorde - Najwyższa forma ewolucji Hollow, cechująca się już najczęściej humanoidalną formą. Posiada aurę duchową na tyle potężną, aby móc uwolnić swoje reiatsu w unikalny sposób, dorównując Ban-kai Shinigami, tudzież Resurección Arrancarów. Wyróżnia ich rozwinięty intelekt, niczym u człowieka. W niczym nie przypominają już prymitywnych istot, jakimi są Menosy na początku swej ścieżki ewolucji. Vasto Lorde posiadają limit sześciu autorskich technik.
Niestandardowe i autorskie uwolnienie swojej mocy liczone jest jako bonus +3 do poziomu postaci.
Minimalny poziom gry Vasto Lorde: 16
Wymóg fabularny: Pozwolenie admina uzyskane w trakcie gry, nie można zacząć rozgrywki Hollowem
Spoiler: Nowe umiejętności
- Arrancar - Adjuchas lub Vasto Lorde, który zerwał swoją maskę, a także zapieczętował swoją prawdziwą formę Pustego, wraz z mocami, w zanpakutou, staje się Arrancarem. Uzyskuje on dostęp do Resurección, a także w pełni ludzką postać, którą charakteryzuje tylko fragment dawnej maski oraz pozostawiona w dowolnym miejscu na ciele wylotowa dziura symbolizująca przynależność gatunkową. Odpieczętowanie zanpakutou zmienia cały wygląd ciała Arrancara, uwalnia jego faktyczną naturę mocy, a zarazem leczy większość ran, lecz nie odtwarza kończyn, ani organów. Arrancarzy posiadają limit sześciu autorskich technik.
Resurección gwarantuje bonus +3 do poziomu postaci.
Minimalny poziom do stania się Arrancarem: 12
Wymóg fabularny: Pozwolenie admina uzyskane w trakcie gry, nie można zacząć rozgrywki Arrancarem
Spoiler: Nowe umiejętności
- Pozostałe umiejętności rasowe
Hollowy oraz Arrancarzy dysponują również arsenałem umiejętności opartych o kontrolę reiatsu, sztukę walki wręcz i bronią białą, a także zaawansowanego poruszania się z użyciem energii duchowej. Są one z grubsza podzielone na Bujutsu, Hohou oraz Hakudę, lecz paleta możliwości wykracza również poza ten podział.
- Ogólne zdolności
Spoiler:
- Bujutsu/Zanjutsu
Spoiler:
- Hohou
Spoiler:
- Hakuda
Spoiler:
![[Obrazek: aXAHmNa.png]](http://i.imgur.com/aXAHmNa.png)