Post: #1
12-05-2018 23:41
QUINCY
(tł. Mnisi destrukcji, mistrzowie zagłady)
(tł. Mnisi destrukcji, mistrzowie zagłady)
- Opis, geneza
Quincy są specyficzną, dumną rasą, która od wielu pokoleń kojarzona jest tylko ze Światem Żywych, lecz ich historii można doszukiwać się również w Społeczności Dusz. Charakteryzują się zdolnościami opartymi o absorpcję reishi, wykorzystywanie energii oponentów przeciwko nim samym, a także materializację broni poprzez manifestację aury duchowej. Ponadto są znani z wyjątkowego przywiązania do wartości rodzinnych kultywowanych w rodach Quincy, niekoniecznie nawet tych wielkich i wpływowych, a także dbania o swoją Dumę. Pełni ona ważną rolę w kulturze tej rasy, a przy tym objawia się pod różniejszymi postaciami u niemal każdego przedstawiciela.
Początki Quincy sięgają czasów na setki lat przed powstaniem Gotei, choć od tamtego czasu ich tradycje nie uległy wielkim zmianom. W swojej historii przeszli przez wiele konfliktów, rzadko zawierali stosunki dyplomatyczne z innymi rasami jako jedność. Znani byli zawsze jako kasta indywiduów problematycznych oraz kontrowersyjnych ze względu na unikalną właściwość ich aury duchowej.
Otóż Quincy, jako jedyni, przy zabiciu innej duszy dosłownie anihilują ją z wszystkich planów egzystencji. Nie ma ona żadnych szans przejść reinkarnacji, stać się Pustym, obudzić w Piekle, ani nie pozostawia za sobą nawet odrobiny reishi. Zostaje całkowicie usunięta.
W dzisiejszych czasach kultura Quincy nieco podupadła, przez co po światach można odszukać wielu renegatów oraz wolnych strzelców, choć większość nadal utrzymuje bliskie relacje ze swoją familią.
- Moce Quincy
- Łuk Quincy
Czyli najbardziej podstawowa broń, jaką potrafi przywołać przedstawiciel owej rasy już od pierwszego poziomu, wykorzystując do tego prosty artefakt z symbolem Quncy Zeichen. Siła oraz celność zmaterializowanych strzał zależy od ilości użytego reiatsu, ale również od umiejętności samego Quincy. Ponadto sama materializacja łuku gwarantuje bonus +1 do poziomu.
- Rękawica Sanrei oraz Letzt: Still
Rękawica Sanrei to potężny artefakt Quincy, który można opanować od 10 poziomu postaci, który po jednokrotnym założeniu staje się własnością danego Mnicha i nikt inny nie może już z niego skorzystać. Zmienia on kształt przywoływanego łuku, a co ważniejsze - wyzwala większą moc u użytkownika, co znacznie zwiększa jego możliwości. W naszym systemie jest to stały bonus +2 do poziomu postaci. Rękawica jest zdejmowalnym artefaktem, a przy tym posiada jeszcze jedno zastosowanie.
Założoną rękawicę można złamać, co uwolni moc znaną jako Letzt: Still. Wydzielona zostaje wówczas ogromna ilość energii duchowej, co przekłada się na tymczasowe drastyczne zwiększenie ogólnej siły u Quincy oraz wzmocnienie fundamentalnej zdolności absorpcji reishi. Określa się to mianem przekroczenia własnych limitów. Po zakończeniu działania tego efektu Quincy traci całkowicie swoje moce. Letzt Still liczymy jako bonus +4 do poziomu postaci, co jest największym skokiem siłowym w całym systemie.
Jedyny sposób, aby Quincy odzyskał utracone moce to walka na śmierć i życie przeciwko innemu przedstawicielowi tej samej rasy, która go maksymalnie wyczerpie fizycznie. Wówczas musi zostać trafiony strzałą w punkt oddalony o 19 mm na prawo od serca. To pobudza z powrotem moce Quincy, które wracają do właściciela z siłą większą, niż przedtem. Łuk uzyskuje nowy kształt. Sam akt walki może zostać przeprowadzony na dwa sposoby... pierwszy to sędziowana przez GM'a walka z innym graczem - Quincy. Drugi to samodzielne opowiadanie, w które trzeba włożyć naprawdę dużo pracy, aby sprawdzający to zaakceptował (w końcu nie zawsze na forum będzie znajdować się więcej, niż jeden aktywny Quincy).
- Nowe Moce Quincy
Po odzyskaniu mocy, umiejętności Quincy ponownie wzrastają. Jest on w stanie wytworzyć jeszcze potężniejszy łuk z dowolnego artefaktu rasowego, który jest bliski jego sercu, a także nauczyć się korzystać z dużo silniejszych, niż wcześniej, zdolności. Ponadto nowy łuk nie musi wcale przypominać kształtem poprzedniego, a nawet w ogóle nie wyglądać, jak ten typ broni. Na przykładzie Ishidy Uryu widać, iż może przybrać dowolny kształt.
Dodatkową zdolnością Quincy staje się możliwość wykorzystania otaczających go cząsteczek energii duchowej w celu stworzenia dowolnego orężu. Od tak podstawowych, jak miecze, po tak udziwnione, jak działa przeciwpancerne. Jednakże musi się on zdecydować na ogólny jeden rodzaj broni. To oznacza, że jeśli Quincy zdecyduje się na sztylety, to może stworzyć zwykły europejski, japoński, jak również inne dowolnego kształtu, ale nie przyzwie za to wyrzutni rakiet strzelającej z reiatsu.
Quincy po osiągnięciu poziomu 12, jest także w stanie wykreować specjalną umiejętność, która zdecydowanie odróżni go od swoich pobratymców (nie wliczającą się do odgórnego limitu technik). Nie musi ona polegać na zwykłej manipulacji cząsteczkami duchowymi. Ogólnie może się oprzeć dosłownie na wszystkim, zróżnicowanie tych zdolności są praktycznie nieograniczone. (Przykłady: strach o As Nod lub przybranie czyjegoś wyglądu, jak Lloyd Ryod)
- Vollstandig
Quincy po opanowaniu Nowych Mocy oraz osiągnięciu 12 poziomu postaci, mogą także użyć zdolności Volstandig. Jest to umiejętność będąca niejako ewolucją Letzt Still, choć nieco słabsze w praktyce. Jej działanie jest tak samo proste, jak i efektowne. Polega na swoistym uwolnieniu całkowitej mocy, jaka drzemie w danym Quincy, co ma również odzwierciedlenie w nieco zmienionym wyglądzie użytkownika. W systemie użycie nowych mocy oznacza bonus +3 do poziomu postaci. (Umiejętność niedostępna dla Echt Quincy.)
- Techniki autorskie
Quincy mogą od samego początku nauczyć się do pięciu autorskich technik współdzielonych jedną konkretną podstawą określającą rodzaj mocy duchowej. Ponadto trzy z nich może zmienić całkowicie, gdy postać odzyska swoje moce rasowe po złamanej Rękawicy Sanrei, czyli użyciu Letzt Still.
- Cechy Dusz
Atrybutem, który odgórnie określa predyspozycje, możliwości oraz potencjał pojedynczego Quincy jest Cecha duszy. Liczba przedstawicieli poszczególnych gatunków jest do siebie podobna, choć najmniejszą liczebnością wykazują się Stern Quincy.
- Gemischt - Dość pospolity przedstawiciel rasy Quincy. Określany jest "mieszańcem", gdyż w jego ciele płynie zbyt dużo krwi pochodzącej od innych ras. Gemicht również występują wśród arystokracji, choć dość rzadko i jest to wynikiem najzwyklejszej pechowej złośliwości genów.
- Echt - Przedstawiciele czystej krwi, zazwyczaj wywodzący z rodów szlacheckich, choć nie jest to reguła. Niekiedy nawet wśród mieszańców krew prawdziwych Quincy okazuje się być dominująca na tyle, aby dany osobnik mógł się w ten sposób tytułować. Echt Quincy nie korzystają z Vollstandig, co powoduje, że ich wrodzona cecha daje o sobie znać dopiero po uzyskaniu Nowych Mocy (po Letzt Still). Aura Czystej Krwi pozwala im dorównać najsilniejszym istotom duchowym w zupełnie inny sposób. Aura Echt Quiny sama w sobie jest znacznie potężniejsza od ich pobratymców, a dodatkowo są niekwestionowanymi ekspertami w wykorzystaniu rasowej umiejętności Blut, którą wykorzystują do wzmocnienia swoich czynności ofensywnych lub defensywnych na o wiele większą skalę. Nie mogą jednak skorzystać z obu tych zdolności jednocześnie.
Permanentne pasywne wzmocnienie: bonus +2 do poziomu postaci
Blut Arterie: +2 lvl do każdego ruchu ofensywnego (atak w każdej formie, techniki ograniczające mobilność)
Blut Vene: +2 lvl do każdego ruchu defensywnego (bariery, tarcze, utwardzenie skóry)
Szybkość oraz ogólnie pojęta mobilność Echt Quincy zawsze wyznacza się wobec poziomu bazowego (liczonego z permanentnym wzmocnieniem), nie licząc Blut i nie ma żadnej możliwości wpłynięcia na ten aspekt.
Echt Quincy mają jeden punkt atutowy mniej ze względu na brak Vollstandig. W momencie, w którym Echt mimo wszystko opanuje jednak Vollstandig, staje się Stern Quincy, z tą różnicą, że posiada tylko jedną formę tego uwolnienia.
Wymóg atutu: Mistrz w kontroli reiatsu
Spoiler: Nowe umiejętności
- Stern (maksymalnie 4 aktywnych na forum) - Trzeci gatunek Quincy. Zarówno prawdziwi, jak i mieszani Quincy są w stanie ją osiągnąć, gdyż zależy ona całkowicie od natury ich dusz. Pozwala ona opanować drugą formę uwolnienia Vollstandig (która dla Echt będzie pierwszą i już jedyną), znacznie potężniejszą, niż w przypadku swoich pobratymców Gemicht. U większości Quincy przyjmuje postać dość groteskową, a ciało osobnika zdaje się składać wyłącznie z reiatsu, lecz w rzeczywistości jest ono po prostu tak gęsto pokryte reishi. Stern opierają się w pełni na czystej potędze, jaką daje energia duchowa. Muszą jednak w pełni polegać na własnym arsenale umiejętności, albowiem kosztem dostępu do takiego pułapu mocy jest zatracenie większości elementarnych zdolności na czas używania obu form Vollstandig.
Stern Quincy nie potrafią absorbować reishi, ani używać żadnych rasowych technik opartych na Ginto oraz artefaktach, gdy korzystają z pierwszej i drugiej formy Vollstandig. Do dyspozycji pozostają: Licht Regen, Ransoutengai, Sankt Zwinger, Heilig Pfeil.
Volstandig dla ex-Gemicht Quincy: pierwsza forma: +2, druga forma: +4
Volstandig dla ex-Echt Quincy: +4 lvl
Minimalny poziom do opanowania: 16
Wymóg fabularny: Pozwolenie admina uzyskane w trakcie gry, nie można zacząć rozgrywki Stern Quincy
- Artefakty Quincy
Quincy w porównaniu do innych ras zawierzają dużą część swojej mocy w artefaktach, których tylko oni są w stanie wykorzystać. Wynika to ze specyfikacji każdego z przedmiotów. Są one zaprojektowane pod kątem Quincy i rezonują tylko i wyłącznie z ich sygnaturą duchową. Pełny arsenał Mnichów nie jest znany. Wiadomo, że niektóre familie posiadały własne unikalne bronie, które przez wiele lat nie zostały wystawione na światło dzienne, a co za tym idzie - rasa ta kryje w sobie nadal wieje tajemnic. Najważniejsze z nich są jednak wylistowane poniżej:
- Krzyż Quincy
Prosty przedmiot, który umożliwia najsłabszym Quincy materializację łuku. Najczęściej występuje on zawieszony na łańcuszku, choć nie jest to ani reguła, ani odgórne postanowienie.
- Tubki Ginto
Quincy mają możliwość tworzenia własnych zaklęć opartych na tubkach Ginto. Nie będą to jednak skomplikowane, wielozadaniowe techniki, lecz proste czary nieprzekraczające możliwościami zaklęć Magii Demonicznych pierwszych poziomów (do numeru 33). Pojedynczy Quincy może opanować ich maksymalnie pięć (kanoniczne i autorskie). Cechą charakterystyczną tych umiejętności jest fakt, iż można korzystać z nich nawet wtedy, gdy Quincy utraci swoje moce.
Specjalizacja arcymistrz Ginto na poziomie 10 pozwala opanować do ośmiu technik opartych na tej sztuce, z czego trzy mogą mieć potencjał bojowy porównywalnie z silniejszymi kido (do numeru 66).
Specjalizacja arcymistrz Ginto na poziomie 18 pozwala opanować do dziesięciu technik opartych na tej sztuce, z czego trzy mogą mieć potencjał bojowy porównywalnie z silniejszymi kido (do numeru 66), a dwa być odpowiednikami najsilniejszych zaklęć palety Magii Demonicznej (do numeru 99).
- Seele Schneider
Strzała, która w rzeczywistości swoją budową przypomina miecz. Składa się bowiem z rękojeści, a także generowanej poprzez reiatsu energetycznej klingi. Stanowi absolutnie najlepsze narzędzie do absorpcji reishi, w czym rasowo specjalizują się Quincy, a także funkcjonuje jako katalizator do części ich umiejętności rasowych.
- Pozostałe umiejętności rasowe
Quincy dysponują również arsenałem umiejętności opartych o kontrolę reiatsu, sztukę walki wręcz i bronią białą oraz zaawansowanego poruszania się z użyciem energii duchowej. Są one z grubsza podzielone na Bujutsu, Hohou oraz Hakudę, lecz paleta możliwości wykracza również poza ten podział.
- Ogólne zdolności
Spoiler:
- Zaklęcia Ginto
Spoiler:
- Bujutsu/Zanjutsu
Spoiler:
- Hohou
Spoiler:
- Hakuda
Spoiler:
- Rozgrywka jako Quincy
W obecnej chwili są tak na dobrą sprawę trzy główne ścieżki do gry jako Quincy. Pierwsza obejmuje funkcjonowanie w jednym z rodów (nic nie stoi na przeszkodzie, aby wprowadzić do fabuły własny), podczas gdy druga kompletne oderwanie się od tradycji rasowych i działanie jako wolny strzelec. W obu tych przypadkach postać jednak jest w dużej mierze zdana na kreatywność, zaangażowanie oraz pomysłowość samego użytkownika. Oznacza to bowiem oddalenie się, nawet nieduże, od ewentualnych szerszych skupisk graczy. Quincy są z tego powodu wymagający z punktu widzenia fabularnego, ale przez co ciekawi w swoich tradycjach oraz charakterystycznych cechach. Mimo wszystko, nie należy traktować tego jako niemożliwe do ruszenia w żadnym stopniu kajdany ograniczające ewentualne pomysły.
Należy także wziąć pod uwagę, że w obecnych czasach większe rody Quincy posiadają także wpływy w Świecie Żywych, przenikając do różnych branż przemysłowych, polityki, czy choćby ekonomii. Rasa ta dorosła wraz z całym otaczającym ją światem, znajdując sobie w nim nowe miejsca, z których może budować swoją renomę oraz wizerunek, nie tylko na tle istot świadomych duchowo.
Trzecia alternatywa zakłada wstąpienie do Yawaty, czyli sprywatyzowanej organizacji zajmującej się wydarzeniami na tle duchowym na całym świecie. Funkcjonuje ona w wielu krajach, posiada zróżnicowaną hierarchię, która w dalszym ciągu może być rozwijana o nowe funkcje, pozycje, tudzież całe gałęzie.
![[Obrazek: aXAHmNa.png]](http://i.imgur.com/aXAHmNa.png)