Post: #1
11-05-2018 09:42
SHINIGAMI
(tł. Bogowie Śmierci, Strażnicy Śmierci)
(tł. Bogowie Śmierci, Strażnicy Śmierci)
- Opis, geneza
Shinigami to rasa istnień obdarzona wyjątkowymi zdolnościami duchowymi w zdecydowanej większości przypadków ujawniających się podczas ich "drugiego" życia, już jako dusza (o ile nie urodzili się od razu w Społeczności Dusz). Niemal wszystkich istniejących przedstawicieli tej kasty można spotkać oczywiście w sercu Soul Society, czyli Seireitei, gdzie funkcjonują dwie największe organizacje zrzeszające Shinigam. Wojskowo usposobione Siedem Oddziałów Obronnych, a także Centrala Czterdziestu Sześciu, którzy mają pod swoją jurysdykcją Korpus Kido oraz Onmitsukido.
Tym, co charakteryzuje Shinigami, jest ogromny zakres możliwości oraz praktycznie nieskończony potencjał w kwestii ich rozwoju. Każdy przedstawiciel tej rasy dysponuje unikalnym dla siebie zanpakutou odzwierciedlającym jego duszę, osobowość oraz aurę, a także ma dostęp do szerokiej palety Magii Demonicznej, nie wspominając również o możliwości rozwinięcia fizycznych aspektów swojego ciała. Wielu Shinigami zapisało się również na kartach historii całkowicie unikatowymi umiejętnościami, niewpisującymi się w żaden znany dotychczas kanon.
Seireitei jest również miejscem, gdzie Bogowie Śmierci mogą szlifować swoje zdolności w praktycznie wszystkich dziedzinach. Mieści się tutaj zresztą także Akademia Shino - uczelnia szkoląca przyszłych Bogów Śmierci oraz utrwalająca im podstawowe wartości, jakie powinny im przyświecać, a w tym najważniejszą misją polegającą na dbaniu o balans między Światem Żywych, a światami duchowymi. Shinigami są bowiem naturalnymi strażnikami tego porządku, który musi zakładać równowagę w energii duchowej cyrkulującej pomiędzy wymiarami oraz dusz, które są zarazem jej naturalnymi nośnikami.
Nie wiadomo, w jaki dokładnie sposób pierwszy Shinigami uzyskał swoje moce, kiedy to się stało i jak nauczał innych, aby je rozwijać, lecz najstarsze zapiski traktują o żyjących Bogach Śmierci sprzed kilku tysięcy lat, na długo przed powstaniem Gotei oraz uformowaniem się Rady Czterdziestu Sześciu.
- Zanpakutou
Każde zanpakutou, inaczej Pogromca Dusz, stanowi niejako odzwierciedlenie jestestwa swojego posiadacza. Często jego moce, właściwości, wygląd, czy nawet osobowość są w jakiś sposób powiązane z Bogiem Śmierci, który je dzierży, nawet jeśli nie jest to pierwszy właściciel danego oręża. Zawsze musi istnieć wspólny element, który pozwolił obu bytom zawiązać tą charakterystyczną relację utrzymywaną praktycznie aż do samej śmierci Shinigami.
Zanpakutou posiadają dwie wyjątkowe zdolności, niezależnie od tego, jak wyglądają oraz czy posiadacz potrafi używać w ogóle prawdziwej jego mocy. Pierwsza z nich to Pogrzeb Duszy, który można wykonać na dowolnej wędrującej duszy ze Świata Żywych, aby ta trafiła do Soul Society. Natomiast druga to zdolność puryfikacji oraz rozgrzeszenia, które pozwalają zabitym oponentom na odrodzenie się na nowo w jednym ze światów, zamiast być wymazanym z niekończącego się cyklu życia.
- Shi-Kai
Pierwsze, tudzież częściowe lub wstępne, uwolnienie zanpakutou. Aktywując tą formę Shinigami uzyskuje dostęp do technik opartych na jego mocy. Wiąże się to także z ustaleniem podstawy broni, czyli słowem lub zwrotem określającym z czego zanpakutou czerpie swoje umiejętności. Dla przykładu: Hyourinmaru - Lód, Ryuujin Jakka - Ogień, Senbonzakura - Ostrza, Suzumebachi - Krytyczne uderzenie itd. Cechuje go też kilka reguł:
- Shi-Kai można się nauczyć każdy Shinigami po osiągnięciu 2 poziomu postaci. Większość graczy zapewne zacznie już z opanowanym pierwszym stopniem uwolnienia, ale jeśli kogoś będzie to czekać, wówczas musi opisać, w jaki sposób próbuje poznać imię swojego zanpaktou, a następnie umieścić link do tego wydarzenia w temacie z oceną.
- Maksymalna ilość technik dostępna w formie Shi-Kai, to trzy.
- W systemie odpieczętowanie Shi - Kai oznacza bonus siłowy +1 dodawany do poziomu postaci.
- Ban-Kai
Pełna, rozwinięta lub ostateczna forma uwolnienia zanpakutou. Podobnie, jak w przypadku Shi-kai, tak i Ban-kai musi odnosić się do wybranej podstawy mocy. Technicznie rzecz biorąc stanowi on bowiem rozszerzenie zdolności zanpakutou. Ban-kai jednakże zezwala Shinigami na opanowanie znacznie silniejszych, bardziej złożonych umiejętności, a także ogólnie wzmacnia te znane z Shi-kai. Ostateczne uwolnienie cechuje także kilka reguł:
- Ban-kai można nauczyć się od poziomu 12. Podobnie, jak w przypadku Shi-Kai, jeśli ktoś nie zaczął z opanowanym tym stopniem uwolnienia zanpaktou, musi opisać, jak do tego doszło. Tutaj jednak będzie to nieco trudniejsze, niż w przypadku wstępnego odpieczętowania. Każdy Shinigami ma swoją drogę do osiągnięcia doskonałej nici porozumienia ze swoim zanpakutou, która zezwala na opanowanie tej formy. Oczywiście również trzeba potem wstawić link z wydarzeniem do tematu z oceną.
- Maksymalna ilość technik, to cztery (wliczając w to jakieś ostateczne ataki, jeśli ktoś będzie bardzo chciał takowe posiadać)
- W systemie odpieczętowanie Ban-Kai oznacza bonus siłowy w postaci + 3 do poziomu postaci. Zastępuje on wcześniejszy, który wynika z użycia Shi-Kai.
- Cechy Dusz
Atrybutem, który odgórnie określa predyspozycje, możliwości oraz potencjał pojedynczego Shinigami jest Cecha duszy. Domyślnie większość Bogów Śmierci startuje z pierwszą wylistowaną, co czyni z nich uniwersalnego przedstawiciela swojej rasy.
- Shinigami - Czyli taki, jaki jest opisywany w systemie. Absolutna większość populacji Bogów Śmierci, niezależnie od tego, jak uzyskali moce, tudzież ich ogólnej siły. Najuniwersalniejszy, najbardziej zbalansowany przedstawiciel swojego gatunku pod kątem dostępu do wszystkich zdolności, a także punkt wyjścia do innych Cech duszy Shinigami oraz Vizarda.
- Odrzucenie Zanpakutou - Alternatywa dla zwykłego Shinigami. Dusza Boga Śmierci jest zbyt silna u swoich fundamentów, aby żyć w symbiozie z jakąkolwiek inną (w tym wypadku z zanpakutou). Potencjalny Inner-Hollow jest dopuszczalny, ale może on sprawiać więcej kłopotów, aniżeli w przypadku innych Shinigami. Cecha ta może zostać osiągnięta dwoma sposobami. Shinigami nigdy nie opanował choćby Shi-kai własnego zanpakutou lub w celu uzyskania większej mocy zerwał z nim więzi, tudzież zdominował/zaabsorbował jego wolę albo go po prostu odrzucił. Koniec końców, efekt jest taki sam. Shinigami jednak własną aktywną aurą duchową potrafi wzmocnić ciało oraz presję reiatsu maksymalne do poziomu, który jest równy standardowemu Ban-kai. Wówczas energia często manifestuje się też pod konkretnym kształtem, będąc atrybutem danego Shinigami (niczym u Zaraki'ego w Soul Society Arc).
Cecha duszy "Odrzucenie zanpakutou" nie ma żadnych wymagań; można z tą cechą rozpocząć grę od początku. Użytkownik jednak musi stworzyć własny odpowiednik uwolnienia mocy gwarantujący stopniowanie poziomu +1 oraz +3, jak w przypadku Shi-kai oraz Ban-kai. Postaci z kolei przysługuje tyle samo technik, co wszystkim innym Shinigami i nadal obowiązuje je reguła wspólnej podstawy mocy. Traci ona, tudzież nie zyskuje natomiast jednego punktu atutowego, który jest przyznawany za opanowaną formę Ban-kai.
- Shin'rei (True soul) - Shinigami, który nie posiada zanpakutou, jest w stanie odpowiednio wzmocnić swój potencjał duchowy, aby móc przewyższyć standardowe możliwości Boga Śmierci, nawet z Ban-kai. Gdy mu się tu uda po raz pierwszy, jego dusza staje się permanentnie niezłamanym bytem, który nie może być w żaden sposób połączony z zanpakutou, ani zostać skażona Inner-Hollowem. Dotyczy to jednak również wszystkich negatywnych wpływów. Ponadto, uzyskane ulepszone uwolnienie pełnej mocy gwarantuje mu przekroczenie możliwości Ban-kai oraz zarazem wzmocnienie dziedziny wykorzystania reiatsu, w której się specjalizuje (bujutsu, hohou, hakuda, kido, dowolna inna). Niestety przypłaca to jednak powiększonymi kosztami reiryoku wszystkich umiejętności, które są konieczne, aby utrzymać ten stan, częściowo przekraczający własne limity.
Minimalny poziom do opanowania Shin'rei: 16
Wymóg cechy dusz: Odrzucenie zanpakutou
Wymóg fabularny: Pozwolenie admina uzyskane w trakcie gry, nie można zacząć rozgrywki z opanowanym Shin'rei
- Shin'uchi (True name) - Elita Bogów Śmierci dysponująca siłą przynajmniej kapitańską oraz wyjątkowo dobrze panująca już nad Ban-kai. Przy idealnej harmonii z własnym duchem zanpakutou, są oni w stanie wynieść tę symbiozę na zupełnie nowy poziom, osiągając stopień udoskonalonego Ban-kai. W przypadku każdego Shinigami rozwinięta forma może prezentować się inaczej. Niekiedy przyjmuje zupełnie nową postać wizualną, lecz nie jest to reguła. Nawet stopień oraz rodzaj wzmocnienia jest inny dla każdego Pogromcy Dusz, a co za tym idzie - gracz ma dowolność w opisaniu ewolucji Ban-kai, która następnie zostanie oceniona przez administrację. Muszą zostać przedstawione tak zalety, jak i wady tej formy
Cechy wspólne:
*Dusza Shinigami staje się także odporna na wszelką ingerencję, przez co cecha permanentnie przekreśla szanse na stanie się Vizardem.
*Rozwinięte Ban-kai może dać dodatkowy +1 poziom, lecz wyjątkowo wielkim kosztem - utratą dostępu do Ban-kai przez dłuższy okres czasu w fabule. W każdym innym wypadku, gdy gracz nie wybierze większego bonusu, należy traktować wzmocnienie podobne do założonej maski Vizarda.
Minimalny poziom do opanowania Shin'uchi: 16
Wymóg fabularny: Pozwolenie admina uzyskane w trakcie gry, nie można zacząć rozgrywki z opanowanym Shin'uchi
- Magia Demoniczna - Kidou
Charakterystyczną częścią palety umiejętności Shinigami jest także kidou. Są to zaklęcia, podzielone na dwie kategorie (Niszczące oraz Wiążące) oraz łącznie cztery kręgi określające ich potencjał, skomplikowanie i trudność w opanowaniu. Każdy czar posiada również inkantację, której wypowiedzenie naturalnie wzmacnia jego jakość oraz stabilność.
W systemie Magia Demoniczna jest ograniczona następującymi regułami:
- Wymogi i klasy inkantacji
Wszystkie zaklęcia zostały podzielone na cztery kręgi, spośród których gracz będzie mógł wybrać konkretną liczbę, których jego postać się uczy i jest w stanie wykonywać. Czary znajdujące się w dziale "specjalne" wymagają wydania jednego punktu atutu do nauki. Dokładna rozpiska prezentuje się następująco:
I krąg zaklęć: Numery 1-33 (19 łącznie)
II krąg zaklęć: Numery 34 - 66 (19)
III krąg zaklęć: Numery 67 - 91 (15)
IV krąg zaklęć: Numery 92-99 (7)
Brak umiejętności - Brak dostępnych zaklęć
Praktykant oraz Poziom 2 - 4 zaklęcia kręgu I / 2 zaklęcia kręgu II
Zaawansowany oraz Poziom 4 - 5 zaklęć kręgu I / 3 zaklęcia kręgu II
Zaawansowany oraz Poziom 6 - 6 zaklęć kręgu I / 4 zaklęcia kręgu II
Ekspert oraz Poziom 8 - 7 zaklęć kręgu I / 5 zaklęć kręgu II / 1 zaklęcie kręgu III
Ekspert oraz Poziom 10 - 8 zaklęć kręgu I / 6 zaklęć kręgu II / 3 zaklęcia kręgu III / 1 zaklęcia kręgu IV
Mistrz oraz Poziom 12 - 10 zaklęć kręgu I / 8 zaklęć kręgu II / 5 zaklęć kręgu III / 2 zaklęcia kręgu IV
Geniusz oraz Poziom 15 - 12 zaklęć kręgu I / 10 zaklęć kręgu II / 8 zaklęć kręgu III / 3 zaklęcia kręgu IV
Zaklęcia specjalne (nieskategoryzowane) wymagają wydania jednego punktu atutowego, aby być w stanie go opanować.
Specjalizacje Arcymistrz Bakudou oraz Arcymistrz Hadou łączymy w jedną: Arcymistrz kido, która będzie dostępna zarówno na poziomie 10, jak też 18. Pozwoli nam ona nauczyć się także większej ilości zaklęć.
Na 10 poziomie: +2 dodatkowe sloty na dowolne czary.
Na 18 poziomie: +5 dodatkowych slotów na dowolne czary.
Eishōhaki - Praktykant w kidou/kontrola reiatsu - klasa inkantacji rzucania zaklęć czaru, która pozwala skorzystać z Magii Demonicznej z pominięciem słów inkantacji.
Czary z pominiętą inkantacją wymagają wypowiedzenia klasy zaklęcia, numeru oraz nazwy, czyli przykładowo: Hadou no. Yon - Byakurai. Są one jednak odpowiednio słabsze i ich siła oscyluje około 75% pełnego potencjału.
Najsłabszym rodzajem zaklęć są te rzucane poprzez samą myśl. Nie wymagają one wypowiedzenia żadnych słów, lecz element zaskoczenia wyrównuje najniższa skuteczność, która w najlepszym wypadku wyniesie połowę pełnej mocy czaru wzmocnionego inkantacją.
Nijū Eishō - Mistrz kontroli reiatsu/kidou / Poziom 10 - zaawansowana klasa inkantacji pozwalająca przeplatać między sobą dwie inkantacje przy zachowaniu maksymalnej kontroli oraz potencjału obu zaklęć. Zaoszczędza ona czas potrzebny na przygotowanie więcej, niż jednego kidou na raz, a dodatkowo myli przeciwnika.
Kōjutsu Eishō - Mistrz kontroli reiatsu/kidou / Poziom 12 / specjalizacja: Perfekcyjna kontrola lub Arcymistrz Kidou - ekspercka klasa inkantacji, która pozwala na wzmocnienie rzuconego już kidou poprzez dopowiedzenie słów inkantacji. Reiryoku jest na bieżąco wykorzystywane, zwiększając efektywność czaru. Przydatne głównie przy niektórych zaklęciach, których natura pozwala na ten zabieg (większość Bakudou).
- Lista zaklęć kido
Spoiler:
- Pozostałe umiejętności rasowe
Shinigami dysponują również arsenałem umiejętności opartych o kontrolę reiatsu, sztukę walki wręcz i bronią białą oraz zaawansowanego poruszania się z użyciem energii duchowej. Są one z grubsza podzielone na Bujutsu, Hohou oraz Hakudę, lecz paleta możliwości wykracza również poza ten podział.
- Ogólne zdolności
Spoiler:
- Bujutsu/Zanjutsu
Spoiler:
- Hohou
Spoiler:
- Hakuda
Spoiler:
- Rozgrywka jako Shinigami
Bogowie Śmierci są najprostszą w rozgrywce oraz najuniwersalniejszą rasą na forum. Pod schemat ich mocy duchowych da się praktycznie podpisać każdy pomysł, a brak nakładanych kajdan w kwestii jej fabuły oraz moralności z naszej strony sprawia, że Shinigami ma nieskończone pole do popisu.
Oczywiście najpopularniejszą, lecz jednocześnie wcale nie najnudniejszą, drogą jest wstąpienie do Gotei. Osobiście uważam to za dobry start na forum, gdyż środowisko graczy w Seireitei tworzy ścisły HUB, gdzie każdy może znaleźć sobie jakieś zajęcie. Duża liczba pomniejszych wątków, zróżnicowanych postaci na wszystkich szczeblach poziomowych, potencjalnych relacji, eventów gwarantuje rozwój dla wszystkich użytkowników wykazujących się chęcią współtworzenia fabuły. Alternatywnie w Seireitei działają również Korpus Kidou oraz Onmitsukidou (Siły specjalne) znajdujące się pod jurysdykcją Rady Czterdziestu Sześciu. W fabule forum przeszliśmy pewną restrukturyzację sił na Dworze Dusz, przez co Onmitsukido zostało odseparowane od drugiej dywizji, a radni posiadają tą samą pozycję w drabinie społecznej, co głównodowodzący. Oznacza to, że obie organizacje współdziałają ze sobą, każda ma swoje priorytety oraz obowiązki, lecz nie mogą sobie nawzajem rozkazywać.
To jednak nie jest jedyna ścieżka. Dopuszczamy również możliwość gry Bogiem Śmierci niezrzeszonym w żadnej organizacji w Seireitei i działającym z Rukongai na niestandardowych zasadach lub w Świecie Żywych. W tym drugim przypadku również należy się zdecydować, czy jest to Shinigami Zastępczy działający z ramienia Gotei, czy też nie lub zupełnie renegat, tudzież wróg Siedmiu Oddziałów Obronnych. Naturalnie, im postać jest bardziej wyizolowana, tym trudniej o płynną rozgrywkę, lecz dotychczas na forum przewinęły się praktycznie już wszystkie dopuszczalne ścieżki rozwoju. W końcu, na równi z zaangażowani
![[Obrazek: aXAHmNa.png]](http://i.imgur.com/aXAHmNa.png)