Bleach OtherWorld PBF
Pustka - Voidborn - Wersja do druku

+- Bleach OtherWorld PBF (http://www.bleachow.eu)
+-- Dział: Organizacja (/forum-3.html)
+--- Dział: System i świat gry Bleach OtherWorld (/forum-10.html)
+---- Dział: Opis ras i umiejętności (/forum-76.html)
+---- Wątek: Pustka - Voidborn (/thread-1313.html)



Pustka - Voidborn - Skye - 22-01-2018 13:31

Voidborn


Zapisy do rasy są ZAMKNIĘTE. Stworzenia te można jednak spotkac na fabule, prowadzonej przez GM.

Pustka, świat:

Na jednym z krańców całego uniwersum składającego się ze Świata Żywych, Społeczności Dusz oraz Hueco Mundo znajduje się wymiar odizolowany od wszystkich. Gdyby rozrysować ich układ na płaszczyźnie, znajdowałby się za domem rasy Hollow, w podobny sposób co Pałac Krola Dusz leży ponad Soul Society. Oznacza to, iż - wyłączając wszelkie portale - jedyna zwyczajna droga do Pustki prowadzi właśnie poprzez Hueco Mundo, a konkretniej Las Menosów. To w najciemniejszych zakamarkach zapomnianych nawet przez Arrancarów ziem, gdzie Hollowy tracą swoją zwyczajną formę, a przetrwać mogą tylko najsilniejsi, znajduje się ukryte przejście do Pustki.
Wymiar ten jest rozległym miejscem, podzielonym z grubsza na sześć obszarów. Pięć z nich (domeny), każdy podległy jednemu władcy, będącymi w rzeczywistości najdalej wyewoluowanymi i zarazem pierwszymi w historii Vasto Lorde, sąsiaduje ze sobą, tworząc niejako pierścień wokół środkowego, ostatniego regionu. Ten natomiast znany jest jako "ziemia niczyja", wewnątrz którego kryje się Serce Pustki. Są to rubieże, do których nawet najpotężniejsi mieszkańcy tego świata, czyli sami władcy, wolą się nie zbliżać.
Sama Pustka jest zaskakująco zróżnicowanym światem. Praktycznie każda z pięciu domen, a także centralna część, wyróżniają się na tle pozostałych, tworząc całościowo niespójny kolaż krajobrazów znanych z innych wymiarów.
- I tak region podległy Suwerenowi, najpotężniejszemu Vasto Lorde zamieszkującemu Pustkę, okryty jest w większości wzgórzami oraz gęstymi lasami, wskazującymi na tropiki w bardzo przygnębiającym wydaniu. Ścieżki prowadzące przez ten bor tworzą istny labirynt. Wielka, aczkolwiek prosta i surowa twierdza władcy jest usadowiona na samym końcu obszaru, spoglądając od strony centrum.
- W domenie Obserwatorki dominują lodowce, tworzące całe pasma górskie i monumenty, a wśród nich również bogato zdobioną fortecę. W głębokich podziemiach natomiast znajduje się skomplikowana sieć tuneli, które na pewnej głębokości docierają do złóż lawy.
- Strefa Plagi, innej z Władczyń, znajduje się na odizolowanej wyspie otoczonej tzw. morzem białym, ponad którym roztacza się wieczna mgła. W samej lokacji panują tereny nizinne, wypełnione groteskowo powykręcanymi uschniętymi konarami, ruinami budowli wskazujących na to, że kiedyś tutaj tętniło życie.
- Zdające się nigdy nie kończyć rubieże to dom dla Myśliciela. Są to rozległe płaskie piaszczyste i żwirowe tereny, otoczone pierścieniem horrendalnie wysokich pionowych ścian skalnych, na których da się jedynie znaleźć uschniętą florę, ślady fauny sprzed setek lub tysięcy lat, a także liczne kamienie.
- Domena Strażnika to obszar najbardziej zróżnicowany oraz umiarkowany klimatycznie. Da się tam uświadczyć zarówno otwarte pola, jak również tereny górzyste. Gdzieś pośród nich natomiast znajduje się siedziba samego Vasto Lorde, nierzucająca się z oddali w oczy.
- Serce Pustki stanowi największą tajemnicę. Da się bowiem przejść przez jej centrum nawet nie zdając sobie sprawy, że postawiło się stopę w niewłaściwym miejscu. Natura tego świata bowiem stara się automatycznie odseparować ów tajemniczą lokację, czyniąc niedostępną. Znajduje się prawdopodobnie gdzieś pośród licznych grot, w których labiryncie odnaleźć potrafią się jedynie tutejsze istoty. A i tak nie wszystkie.
Ponadto, na obszarze całej Pustki, panują specyficzne warunki grawitacyjne. Przyciąganie powiem rośnie wykładniczo wprost proporcjonalnie do wysokości, co praktycznie zupełnie uniemożliwia swobodny lot ponad ziemią w tym świecie. Nawet najpotężniejsze duchowo istoty nie są w stanie wytrzymać już na pułapie stu metrów więcej, niż kilku sekund. Owe przyciąganie grawitacyjne natomiast działa na zupełnie innych zasadach, niż w innych wymiarach. Nie jest stałe, a zależy od odległości od twardego gruntu. To oznacza, że jeśli wysoko w powietrzu znajduje się głaz, a ponad tym głazem stoi człowiek, to na tego człowieka działa standardowa grawitacja, lecz ten głaz z gigantyczną prędkością, niczym pocisk, zmierza w dół. Ten człowiek odczułby zwielokrotnioną grawitację, gdyby wychyliłby się poza podstawę platformy, na której stoi.


Spadkobierca światów:

Przez wielu mieszkańców Pustki, z Władcami na czele, wymiar ten jest określany jako "spadkobierca światów". Dosłowne znaczenie tego terminu da się uzasadnić, albowiem w każdej domenie można odnaleźć tereny lub niewielkie punkty, które można skojarzyć z lokacjami z innych światów. Przykładowo zabudowania z Rukongai, pustynia z Hueco Mundo, czy co charakterystyczne obszary Świata Żywych. Dlaczego tak się dzieje? Na to pytanie jeszcze nie udało się odpowiedzieć.

Portal:

Do Pustki jest możliwe utworzenie bezpośredniej bramy międzywymiarowej, lecz jest to wyczyn niezwykle trudny i wymagający zaczerpnięcia czystego reishi pochodzącego z tego świata oraz wykorzystania go z arcydokładną precyzją. Większość istot z całego uniwersum nie byłaby w stanie tego osiągnąć, gdyż zwyczajnie nie kontroluje tak dobrze nawet własnego reiatsu, a co dopiero obcego. Obejściem tych wymogów jest wykorzystanie specjalnej technologii, która jednak nadal musi opierać się o energię pochodzącą z Pustki.
Z kolei alternatywna metoda zakłada odszukanie zapieczętowanych Dolin Krzyku, które mogą stanowić pomost między dowolnym światem, a właśnie Pustką. Praktycznie rzecz ujmując jednak, dana osoba musiałby dokładnie wiedzieć, gdzie jest owe przejście, aby kiedykolwiek być w stanie je odnaleźć, choćby miała i na to całe milenium.

Rasa Voidborn:

Pustka dała narodziny zupełnie nowej rasie, która w większości przypadków - podobnie jak Fullbringerzy - jest w pełni żywa (nie są duszami) i potrafi posługiwać się reiatsu. Istoty, które urodziły się w Pustce, najczęściej przebywają w niej aż do samej śmierci, nie mogąc się wydostać i nie pragnąc tego nawet. Zazwyczaj są o wiele silniejsze od swoich przeciętnych odpowiedników z innych wymiarów. Nie mają ze sobą też zbyt wielu cech wspólnych, więc mogą występować naprawdę pod najróżniejszymi formami. Nawet chwilami potrafią być nie w pełni niematerialne, mogąc konfundować swoją postacią.

Spaczenie Pustką:

Drugim rodzajem istot zamieszkujących Pustkę są przybysze z innych światów, którym udało się tutaj wedrzeć i nie zdołali zachować samoświadomości. Świat ten promieniuje na umysły słabych, napawając ich szaleństwem i zepsuciem, a w skrajnych przypadkach nawet doprowadzając do widocznych mutacji. Często utworzone w ten sposób zupełnie nowe istoty nie są świadome tego, kim były wcześniej, choć odpowiednio silne bodźce lub stosowne umiejętności są w stanie wydobyć z nich te wspomnienia.
Mutacje mogą wystąpić w połączeniu z przedstawicielem każdej rasy, a jej efekty za każdym razem są inne i nieprzewidywalne zarazem.

Relacje z innymi rasami:

Niemal wszystkie istoty z Pustki starają się nie utrzymywać żadnych kontaktów i relacji z innymi rasami, żyjąc w zupełnej izolacji. Jednak nie tyczy się to wszystkich, albowiem niedawno zdarzyło się, że Shinigami z Gotei stoczyli wojnę z Obserwatorką, ostatecznie uśmiercając Vasto Lorde. Starcie przeżyło tylko dwoje podwładnych Władczyni, którzy zaczęli notorycznie ingerować w Świat Żywych i - jak się okazało - przez lata nie mieli także żadnego interesu w służeniu Obserwatorce.
Kolejne zamieszanie w historii współczesnej wywołała kapłanka starająca się uwolnić Plagę z jej zapieczętowanego sarkofagu, lecz została ostatecznie powstrzymana i zabita. Działania kobiety jednak przyczyniły się do śmierci milionów ludzi w Świecie Żywych, gdy wybuchła apokalipsa zombie na terenie miast w Japonii, Kanadzie oraz Egipcie.